Spørgsmål: Tandforsikring

Dækker forsikringen mine tandrensninger? Kan jeg benytte mig af en tandlæge i Sverige, eller skal det være en, som IDA Forsikring har godkendt?
Det kan du få svar på her. Du kan også få gode råd til, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude.
Få svar
Hvad er en tandforsikring?
Med en tandforsikring får du dækket langt de fleste udgifter, og du behøver derfor ikke længere bekymre dig om, hvordan du skal få råd til at betale din næste tandlægeregning.
Hvad dækker tandforsikringen?
Hvem kan købe tandforsikringen?
- Du skal være medlem af IDA for at kunne købe tandforsikringen.
- Du skal være mellem 18 og 70 år – dog skal forsikringen være tegnet og accepteret, inden du fylder 68 år og 11 måneder.
- Din ægtefælle/samlever og hjemmeboende børn over 18 år har også mulighed for at købe forsikringen.
Hvis jeg ønsker at skifte fra Dansk Tandforsikring til IDA Forsikring – hvad skal jeg så være særlig opmærksom på?
Hvis du har en tandforsikring gennem Dansk Tandforsikring, men ønsker at skifte til IDA Forsikring, så skal du selv sørge for at opsige din nuværende forsikring. Du skal være opmærksom på, at der er en opsigelsesfrist på tre måneder.
Her kan du læse mere om, hvordan du opsiger din nuværende tandforsikring
Overførsel af tandstatus til din nye forsikring
Du skal være opmærksom på, at den status, som du har hos Dansk Tandforsikring ikke kan overføres til IDA Forsikring. Når du har opsagt din forsikring og køber en ny hos IDA Forsikring, skal der foretages en ny status på dine tænder.
Hvordan kan jeg betale for tandforsikringen?
Når du har købt tandforsikringen, sender vi dig en velkomstmail med et tilhørende girokort. Herefter kan du tilmelde din tandforsikring til PBS. Når du tilmelder forsikringen til Betalingsservice - så skal du opgive:
- PBS nr.: 07791607
- Debitor gruppe nr.: 1774
Du kan også tilmelde din tandforsikring til Betalingsser gennem Mit IDA her.
Hvordan tilmelder jeg min tandforsikring til Betalingsservice?
Vil du gerne tilmelde din forsikring til Betalingsservice - så skal du opgive:
- PBS nr.: 07791607
- Debitor gruppe nr.: 1774
Hvornår kan jeg bruge forsikringen?
Hvor længe dækker forsikringen?
Hvordan får jeg refunderet mine udgifter?
Du har to muligheder for at få refunderet dine udgifter til tandbehandling.
- Indsend din betalte regning til Dansk Tandforsikring A/S, Jægersborg Allé 14, 2920 Charlottenlund.
- Scan din regning og din kvittering for, at den er betalt, og mail det hele til info@dansktandforsikring.dk.
Herefter får du udbetalt din andel af regningen til den konto, du har oplyst. Hvis du ikke har oplyst dit kontonummer, modtager du en mail, hvori du kan angive dine kontooplysninger. Såfremt vi ikke mener, at du er dækningsberettiget, hører du nærmere fra os.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Dansk Tandforsikring på 70 20 46 47.