Når du køber forsikringer, som vi udbyder i samarbejde med Tryg, bestemmer du selv, om du vil betale pr. måned eller én gang om året.
Vil du ændre, hvornår du betaler dine forsikringer (hovedforfald), kan du gøre det på Min Side.
Ønsker du eksempelvis at ændre din årlige betaling til månedlig eller omvendt? Så skal du være opmærksom på:
Du bestemmer selv, om du vil betale forsikringerne via girokort eller Betalingsservice. Ønsker du at betale dine forsikringer hver måned, skal du dog tilmelde dem til Betalingsservice.
Når du køber forsikringerne, skal du vælge girokort eller Betalingsservice som betalingsform.
Vær opmærksom på, at du ikke kan betale dine forsikringer via betalingskort.
Tilmeld let dine forsikringer på betalingsservice.dk.
Du kan selv tilmelde Tryg-forsikringer til Betalingsservice – det er hurtigt og nemt. Gå til Betalingsservice.dk og udfyld formularen. Når du tilmelder dine forsikringer, skal du angive følgende:
Vi udbyder lønsikring i samarbejde med Topdanmark – derfor skal du kontakte dem på loensikring@topdanmark.dk, hvis du ønsker at få forsikringen tilmeldt Betalingsservice.
Du kan samle dine betalinger i én opkrævning enten per måned eller årligt. Så kan du spare opkrævningsgebyrer på de enkelte opkrævninger og i stedet betale for én opkrævning per samlede betaling.
Hvis du ønsker én samlet opkrævning, kan du ringe til os på 70 21 01 91.
Du skal kontakte din bank, hvis du vil betale dine forsikringer fra en anden konto.
Har du allerede modtaget et girokort, kan du ikke tilmelde betalingen til Betalingsservice. Du bliver nødt til at betale girokortet først – derefter kan du tilmelde betalingen til Betalingsservice.
Du får med Betalingsservice-app’en et godt overblik. Her kan du se dine betalinger, betale dine regninger og tilmelde regninger til Betalingsservice. Du kan også tjekke status på dine tilmeldte aftaler og få besked, når aftaler afmeldes.
Få overblik – hent let app’en.
e-Boks er en nem, sikker og gratis løsning, hvor du kan opbevare din personlige post elektronisk ét samlet sted. e-Boks giver dig overblik, og du har altid adgang til vigtige dokumenter – eksempelvis dine forsikringsoversigter og policer.
Du kan hurtigt og let tilmelde din forsikringsoversigt til e-Boks:
Når du køber forsikringer, er der en række vilkår og betingelser. Dem dykker vi ned i her.
Du kan godt fortryde dit køb af forsikring i løbet af 14 dage. Hvornår de 14 dages fortrydelsesfrist begynder, afhænger af, hvordan du har indgået aftalen.
Få mere information om fortrydelse og købsvilkår.
For at købe forsikringer på idaforsikring.dk, skal du eller en anden i din husstand være IDA-medlem. Du skal samtidig være 18 år eller have et samtykke fra dine forældre.
Når du køber en forsikring hos os online, registrerer vi de oplysninger, du indtaster. Dem videregiver vi til vores samarbejdspartnere for at oprette din forsikring. Oplysningerne kan vi bruge til administration og til rådgivning.
Lær mere om vores online handelsbetingelser.
IDA Forsikring er en forsikringsformidler. Det betyder, at vi udbyder vores forsikringer i samarbejde med forsikringsselskaber.
En stor del af vores forsikringer arbejder vi sammen med Tryg om, og derfor står der Tryg på din police.
Det er også Tryg, der står for vores skadebehandling – derfor skal du også kontakte dem, når du skal anmelde en skade. Det kan du gøre på 70332525.
Hos IDA Forsikring håndterer vi alt andet – lige fra rådgivning til gode forsikringstips.
Hvis du har erhvervsforsikringer gennem IDA Forsikring, er det vores samarbejdspartner, ADIS, du skal kontakte om rådgivning.
Det kan du gøre på tlf. 70277713 eller på mail idaerhvervsforsikring@adis.as.
Når du køber en forsikring, betaler du automatisk afgifter til staten og hjælpefonde. Afgifterne er ligesom den moms, du betaler på alle andre produkter og serviceydelser.
Du betaler dem ned i statskassen som et tilskud til vores velfærdssamfund.
Ring eller skriv til IDA Forsikring
Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?
Telefon:
70 21 01 91