Tryg Lægehotline er en digital tjeneste, som du kan bruge fra din mobiltelefon, tablet eller computer. Med få klik kan du få online rådgivning fra en læge – både uden for lægens åbningstid og når du er langt væk hjemmefra.
Hotlinen er et supplement til din praktiserende læge. Det giver ekstra tryghed at vide, at du altid kan rådføre dig med en læge online, når din praktiserende læge holder lukket.
Det kan være særligt ubehageligt at have brug for lægehjælp, hvis du står tusindvis af kilometer væk hjemmefra. Med Tryg Lægehotline får du rådgivning af en dansk læge, når du har brug for det.
Tryg Lægehotline er din sikkerhed, hvor end du befinder dig. Det giver dig tryghed at vide, at du altid kan få lægerådgivning. Med Tryg Lægehotline får du:
Nogle lægefaglige områder kræver, at du henvender dig til din praktiserende læge eller til akut behandling. Derfor er der områder, hvor Tryg Lægehotline ikke kan anvendes.
Du kan tale med Tryg Lægehotline fra din mobil, tablet eller computer.
Via mobil eller tablet skal du downloade appen Tryg Sundhed. Appen er gratis.
Du kan også gå til Tryg Lægehotline online fra din computer.
Med Tryg Lægehotline taler du med en læge via en video. På den måde kan lægen se dig og vurdere din tilstand.
Inden du kan tale med lægen via video, skal du logge ind online eller på appen Tryg Sundhed. Begge steder logger du ind med MitID – også selvom du ikke selv er patienten.
Med en indboforsikring fra IDA Forsikring får du automatisk adgang til Tryg Lægehotline som en del af dækningen IDA TRYGhed.
Du kan også få hjælp fra hotlinen på din ferie i udlandet. Det gælder for dig, der har en rejseforsikring købt efter d. 1.juni 2022.
Prisen på Tryg Lægehotline afhænger af din forsikring:
Tryg Lægehotline har åbent, når din egen læge har lukket.
Åbningstiderne er:
Ring eller skriv til IDA Forsikring
Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?
Telefon:
70 21 01 91