Find svar på dine spørgsmål om vores cyberforsikring

Vi har samlet de spørgsmål, vi oftest får i en FAQ, og giver dig svarene herunder. Finder du ikke svar på det, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os.

Mest stillede spørgsmål til cyberforsikring

Hvordan anmelder jeg skader og hændelser?

Er der tale om akutte hændelser, skal du altid kontakte beredskabet på telefon 1-1-2. Er skaden ikke akut og afhjulpet på egen hånd, skal du kontakte forsikringsselskabet. Du kan kontakte IDA Forsikring på 70 21 01 91.

Hvad gør jeg, hvis jeg er i tvivl, om forsikringen dækker?

Kontakt altid enten beredskabet eller forsikringsselskabet. Dækker forsikringen ikke, er det stadig gratis for dig at ringe.

Dækker forsikringen omkostninger til at genoprette systemer og netværk?

Ja, forsikringen dækker udgifter til genopretning af data, system og netværk, der er forårsaget af virus, Ddos-angreb, medarbejderfejl eller lignende.

Betales der løsesum ved ransomware eller anden afpresning?

For at undgå store tab kan der udbetales en løsesum. Dette skal godkendes af forsikringsselskabet først.

Dækker I, hvis en medarbejder stjæler informationer?

Forsikringen vil dække det erstatningskrav, der eventuelt skulle betales for den ansattes tyveri. Dette gælder ikke ved tyveri, der er foretaget af ledende medarbejdere.

Hvad er forskellen på en cyber- og netbankforsikring?

En cyberforsikring dækker omkostninger i forbindelse med genetablering af IT-systemer og netværk. Den dækker også erstatningskrav til kunder eller andre parter som følge af databrud eller tyveri. Ligeledes dækker den juridisk assistance og PR-assistance.En netbankforsikring dækker elektronisk tyveri som hacking af virksomhedens systemer, der fører til indbrud i netbanken.

Hvad er forskellen på en cyberforsikring og professionel rådgiveransvarsforsikring?

En cyberforsikring dækker de omkostninger, du har til genetablering af IT-systemer og netværk. Forsikringen dækker også erstatningskrav til kunder eller andre parter som følge af databrud eller tyveri. Samtidig dækker den juridisk assistance og PR-assistance.En professionel rådgiveransvarsforsikring dækker økonomiske krav fra en tredje mand som følge af fejl eller forsømmelser i den professionelle rådgivning. Det kan eksempelvis være rådgivning til kunder eller samarbejdspartnere, som fører til store økonomiske tab.

Indholdsfortegnelse

Hvordan anmelder jeg skader og hændelser?

Hvad gør jeg, hvis jeg er i tvivl, om forsikringen dækker?

Dækker forsikringen omkostninger til at genoprette systemer og netværk?

Betales der løsesum ved ransomware eller anden afpresning?

Dækker I, hvis en medarbejder stjæler informationer?

Hvad er forskellen på en cyber- og netbankforsikring?

Hvad er forskellen på en cyberforsikring og professionel rådgiveransvarsforsikring?

Overblik

Cyberforsikring

Få overblik over dækninger med IDA Forsikrings Cyberforsikring til erhverv.

Læs mere og køb

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91

Kontakt os