Jeg skal flytte: Hvordan fungerer mine forsikringer?

Når du flytter, skal du informere os om det, så vi kan flytte dine forsikringer for dig. Ved en flytning er det også en god idé at vurdere, om du har de rigtige forsikringer og en dækning, der passer til din nye bolig og situation.

Jeg skal flytte og ændrer adresse

Mange flytninger opstår ved ændringer i livet som nye forhold, børn, job eller uddannelse. Det er situationer, hvor det også er vigtigt at være rigtigt forsikret. Bliv her klogere på, hvordan din forsikring fungerer i forbindelse med flytning, og hvad du skal være opmærksom på.

Meld din flytning til os

Når du flytter, skal du meddele det til os. Derefter sørger vi for at flytte dine forsikringer med til din nye adresse. 

Du skal også oplyse, om det er alle i husstanden, der flytter med. Samtidig skal du huske at melde flytningen til folkeregistret.

Du kan melde din flytning til os her.

Du er dækket under flytningen

Du har nok at se til i forbindelse med en flytning. For at gøre det hele lidt nemmere dækker vores indboforsikring både den nye og gamle adresse i op til tre måneder fra den dato, du overtager den nye bolig. 

Derfor er du dækket, hvis der opstår skader under flytningen

Værd at vide, når du flytter

Der er en række ting, som er gode at have for øje, når du flytter. Herunder har vi samlet nogle af dem, du skal være særligt opmærksom på.

Du skal have et nyt tilbud ved tilflytning i et andet hus

Flytter du i et andet hus, skal du bestille et nyt tilbud på din husforsikring. Du kan via vores online beregner finde frem til prisen på din nye husforsikring.

Tjek dine forsikringer efter

Det kan være, du flytter pga. en livsændring. Måske flytter du sammen med din kæreste, eller måske er du blevet single. Uanset grunden er det vigtigt, at du har forsikringer, der passer til dig og dit liv.

Du kan få hjælp til at finde de rette forsikringer til dit liv – eksempelvis hvis du skal studere, giftes eller udstationeres.

Sådan er du forsikret, hvis du flytter til udlandet

Flytter du til udlandet, kan du beholde nogle af dine forsikringer. Du kan læse mere om udstationering her.

Vi anbefaler, at du kontakter os på telefon 70 21 01 91 eller via mail, hvis du skal bo udenfor Danmark.

Spørgsmål & svar

Kundeservice

Få hjælp til selvbetjening, hvis du skal anmelde en skade, betale regninger eller ændre forsikringer.

Spørgsmål & svar

Få hjælp til dine forsikringer

Få svar på de mest stillede spørgsmål om alle IDA Forsikrings forsikringer, dækninger og tilvalg.

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91