Min identitet er blevet misbrugt – hvordan får jeg hjælp?

Det er ubehageligt at få misbrugt sin identitet. Desværre viser en analyse fra YouGov, at hver ottende dansker mellem 18-25 år har oplevet identitetsmisbrug på sociale medier. Oplever du det samme, kan du få professionel hjælp gennem din forsikring.

Identitetstyveri online sådan får du hjælp

Få hjælp, hvis din identitet bliver misbrugt 

Mange ved ikke, hvor de skal søge hjælp, hvis de opdager misbrug af personlige billeder eller oplysninger på nettet. 

Hos IDA Forsikrings indboforsikring indgår fordelsprogrammet IDA TRYGhed (i samarbejde med Tryg Forsikring). Som en del af programmet er Tryg ID, der hjælper dig i tilfælde af misbrug af din identitet. 

Undersøgelse af mistanke

Tryg ID hjælper dig med at undersøge mistanken. Og viser det sig, at din identitet bliver misbrugt, får du hjælp til at få det stoppet. 

Praktisk hjælp

Med Tryg ID får du hjælp til alt det praktiske omkring identitetsmisbruget – lige fra at slette falske konti og personlige billeder til at tage dialogerne med butikker og banker. 

Professionel rådgivning 

Professionelle rådgivere hjælper dig med at mindske skaderne, og hvordan du bedst håndterer situationen. Du får også forebyggende råd med på vejen. 

Tryg ID dækker ikke eventuelle økonomiske tab ved misbruget, men hjælper dig med at håndtere identitetsmisbruget fra start til slut. 

I hvilke situationer er Tryg ID en hjælp?

Der kan være flere måder at få misbrugt sin identitet på i dag. 

Det kan være et økonomisk misbrug, hvor du eksempelvis får misbrugt dine personlige oplysninger og købt ting i dit navn. Og det kan være socialt misbrug, hvor dine billeder bliver brugt på nettet til at oprette falske profiler og lignende. 

I disse situationer kan Tryg ID være en hjælp:

  • Hvis du finder ud af, at nogen har oprettet en falsk profil på Facebook, Instagram, X (Twitter) eller andre sociale medier.
  • Hvis andre bruger personlige billeder af dig på hjemmesider uden din tilladelse. Det kan eksempelvis være på datingsider.
  • Hvis du finder ud af, at personlige oplysninger ligger offentligt tilgængeligt – eksempelvis efter registrering på medlemslister.
  • Hvis du oplever krænkende kommentarer eller mobning på sociale medier.

Døgnåben assistance – få hjælp, når det er nødvendigt

Er din identitet blevet misbrugt? Eller har du brug for råd og vejledning om, hvordan du kan forebygge misbrug? Så kan du ringe til Tryg ID.  

Du kan få hjælp døgnet rundt på telefon 44 20 45 20.

Spørgsmål & svar

Kundeservice

Få hjælp til selvbetjening, hvis du skal anmelde en skade, betale regninger eller ændre forsikringer.

Spørgsmål & svar

Få hjælp til dine forsikringer

Få svar på de mest stillede spørgsmål om alle IDA Forsikrings forsikringer, dækninger og tilvalg.

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91