Dyrlægehotline: Få dyrlægens vurdering uden at forlade hjemmet

Med en app kan du nemt og bekvemt sidde hjemme og få dyrlægens vurdering, hvis familiens pelsede medlem har brug for hjælp. Vores dyrlægehotline sparer dig for tid og penge på den lange bane.

Dyrlæge Hotline få dyrlæges vurdering - uden at forlade dit hjem

3 fordele ved dyrlægehotlinen

1. Gratis konsultationer

Du kan få gratis konsultationer, når din hund eller kat er forsikret med ”Sygdom og ulykke” gennem IDA Forsikring. Det betyder, at du ikke skal tænke på selvrisiko. 

2. Hjælp i dit hjem

Du kan få hjælp direkte i dit hjem. På den måde behøver du ikke møde op ved dyrlægen, hvis dit kæledyr alligevel ikke har behov for lægehjælp. Det sparer dig for tid. 

3. Besparelser og bedre trivsel

Du kan spare penge på den lange bane og sikre dit kæledyrs trivsel. Når du bruger vores dyrlægehotline kan du potentielt forebygge alvorlige skader og sygdomme, fordi du tidligt i forløbet kan få en professionel vurdering af, om dit kæledyr bør tilses af en dyrlæge.

Dyrlægen vurderer gratis din hund eller kats tilstand online

Direkte fra dit hjem kan du tale med en dyrlæge online. I samarbejde med Tryg giver vi dig mulighed for at kontakte vores dyrlægehotline som en del af vores hunde- og katteforsikring. 

Hotlinen er en mulighed for dig, hvis du har svært ved at vurdere, om du bør tage din hund eller kat med til dyrlæge. Den skal derfor ikke erstatte et fysisk besøg hos dyrlægen, men ses som en hjælp.  

Den online dyrlæge kan rådgive og henvise til en fysisk dyrlæge, hvis dit kæledyr har brug for det.   

Du betaler ikke noget for konsultationen, så længe du har dækningen ’Sygdom og Ulykke’ i din hunde-eller katteforsikring.

Dyrlægehotlinen er åben alle ugens dage

Hos vores dyrlægehotline kan du tale med en dyrlæge alle ugens dage mellem kl. 06-24. Det gælder også weekender og helligdage. 

Sygdom og ulykker opstår ofte på uheldige tidspunkter. Derfor skal du og dit kæledyr også kunne få hjælp, når der er brug for det.

Sådan fungerer det

  • Log ind på Min Side.
  • Vælg "Ekstra tryghed".
  • Klik på Dyrlægehotline.
  • Book en tid: iVet sender dig et link til en videosamtale.
  • Afhold videosamtalen. Linket er aktivt lige inden videosamtalen skal starte.

Konsultationen foregår stort set på samme måde som hos en rigtig dyrlæge. Du forklarer dit kæledyrs tilstand, og på den baggrund kommer dyrlægen med sin vurdering af, hvad du kan gøre.

Vores dyrlægehotline hjælper dig og dit kæledyr med disse problemstillinger

Opkast og diarré: Hvornår har din hund eller kat dårlig mave, og hvornår er den reelt syg og har brug for at blive tilset af en dyrlæge? Det kan hotlinen hjælpe med at vurdere.

Irritation og kløe: Dyrlægen ved hotlinen kan hjælpe med at vurdere, om et hudproblem bør undersøges nærmere, eller du skal behandle det i hjemmet med produkter fra håndkøb.

Øjne og ører: Løber dit kæledyrs øjne, eller klør ørerne mere end sædvanligt? Få råd om, hvordan du kan behandle din hund eller kat – eller om du bør konsultere en dyrlæge fysisk. 

Forgiftning: Hvis dit kæledyr har spist eller drukket noget, det ikke kan tåle, kan vores hotline hjælpe med at vurdere alvoren. Her får du råd om, hvilke symptomer du skal være opmærksom på, og hvornår du bør opsøge en fysisk dyrlæge.

Skader og ulykker: Har din hund eller kat skåret poten eller på anden måde fået en skade? Dyrlægen vurderer, om du selv kan behandle skaden, eller der skal kigges nærmere på den ved et besøg hos dyrlægen. 

Adfærdsproblemer, diæt og ormekur: Har du spørgsmål om adfærdsproblemer, diæt og ormekur til til hund eller kat, kan dyrlægen også hjælpe med det.

Overblik

Hundeforsikring

Få overblik over IDA Forsikrings Hundeforsikring.

Overblik

Katteforsikring

Få overblik over IDA Forsikrings Katteforsikring.

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91