Forsikringsoversigt 2018

Har du spørgsmål til din forsikringsoversigt, er du velkommen til at kontakte os. Inden kan du med fordel se herunder, om du kan få svar på dit spørgsmål.

Vi sender din årlige forsikringsoversigt ud nu. Har du valgt ikke at modtage din oversigt i din e-boks, modtager du den med brev. Her er ventetiden lidt længere.  

Det er vigtigt, at du læser den grundigt igennem og konstaterer, om alt er, som det skal være. For at gøre det så nemt som muligt, har vi samlet svarene på de mest stillede spørgsmål. 

Spørgsmål til min forsikringsoversigt

'Min Side' er en del af tryg.dk, og du kan derfor kun se de forsikringer, som vi tilbyder i samarbejde med Tryg.

Det betyder, at følgende forsikringer ikke fremgår på 'Min side' (vi udbyder disse i samarbejde med andre partnere).

Har du en eller flere af disse forsikringer, er det vigtigt, at du gemmer dine policer, så du altid kan se, hvilke dækninger du har.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Nej, du har også mulighed for at se din samlevers, ægtefælles og/eller hjemmeboende børns forsikringer. Det eneste, det kræver er, at I inde på Min Side (på tryg.dk) giver tilladelse (fuldmagt) til det. 

Start med at logge ind på Min side, hvorefter I hver især giver fuldmagt til, at I må se hinandens forsikringer. Når I har givet tilladelse, kan I fremover se alle jeres forsikringer, når I er logget på Min Side. 

Fik du svar på dit spørgsmål?

I din forsikringsoversigt kan du kun se de forsikringer, du selv er forsikringstager på.

Bemærk også at forsikringer,

Fik du svar på dit spørgsmål?

De priser, der står på din forsikringsoversigt, er ikke inklusive alle afgifter og gebyrer. Det betyder, at den præmie, der står på oversigten, er forskellig fra den præmie, du reelt skal betale.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Du har modtaget flere forsikringsoversigter, hvis

  • både du og din samlever/ægtefælle har forsikringer hos os. Har I fx begge en Ulykkesforsikring, vil I hver især modtage en forsikringsoversigt.
  • Du har flere rabataftaler: guld-, kandidat- og/eller studierabat.
Fik du svar på dit spørgsmål?

Der kan ske meget på et år. Dine forsikringer skal følge med, når behovene ændrer sig. Tænk på dine kære, din bil, dit hus, dine rejser og andet, der betyder noget. Er du usikker på dine behov, anbefaler vi vores behovsguide. I forsikringsberegneren kan du se priser og dækninger og købe dine forsikringer nemt og hurtigt. Du kan også kontakte os på 70 21 01 91, hvis du har brug for hjælp til at få afklaret dine behov. 

Fik du svar på dit spørgsmål?

Din bilforsikring fremgår ikke på oversigten, hvis du har købt den for nylig. Vi bestræber os på at lave din police inden for tre uger, og så snart du modtager den, vil du også kunne se den, når du logger på ’Min Side’.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Har du flere rabataftaler hos os, modtager du en forsikringsoversigt for hver rabataftale. 

Eksempel:
Er du studerende, vil din Indbo- og Ulykkesforsikring være på en studieaftale og har du også en bil, vil Bilforsikringen være på en guldaftale.

Det betyder, at du får to forsikringsoversigter: en med dine studieforsikringer (indbo og ulykke) og en med din Bilforsikring.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Min side er et samlingspunkt på tryg.dk, hvor du kan se de forsikringer, vi tilbyder i samarbejde med Tryg. Har du en eller flere forsikringer, som vi tilbyder i samarbejde med en anden partner, skal du derfor ikke logge på tryg.dk.

Du skal i stedet kontakte den pågældende samarbejdspartner eller finde policen online:

  • Kontakt Aon på telefon 70 27 77 13 eller send dem en mail på idaerhvervsforsikring@aon.dk, hvis du har en Erhvervsforsikring.
  • Log på Topdanmark.dk, hvis du har en Lønsikring.
  • Kontakt Mølholm Forsikring på telefon 65 20 21 20, hvis du har en Sundhedsforsikring.

Til tre af vores forsikringer er der tilknyttet et certifikat, en forsikringsmeddelelse eller dækningsbekræftelse. Dokumenterne er hver især dit bevis for, at du har købt forsikringen. Har du spørgsmål til fx certifikatet, skal du gøre et af følgende: 

  • Kontakt IDA Forsikring, hvis du har en Arv- og samlivsforsikring. 
  • Kontakt IDA Forsikring, hvis du har en Gruppelivsforsikring.
  • Ring til Dansk Tandforsikring på 70 20 46 47, hvis du har en Tandforsikring.
Fik du svar på dit spørgsmål?

Dit liv påvirker dit forsikringsbehov

Forsikringsoversigten viser de forsikringer, du har lige nu. Vær opmærksom på, om der sker noget i dit liv, som ændrer dit forsikringsbehov. Nedenfor har vi samlet en række situationer, der har betydning for dine forsikringer, og som du derfor bør tage stilling til.

Har du fået en lille ny i familien, er det vigtigt, at barnet er dækket af en ulykkesforsikring. 

Køb Børneforsikring

Børneforsikring Minimum er gratis i barnets første leveår.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Det er altid en god idé at gennemgå dine ejendele med jævne mellemrum for at se, om du er dækket for den korrekte sum på din indboforsikring (familie). Der er ikke to hjem, der er ens, derfor er der heller ingen standardsummer. Det er en god idé at gennemgå din bolig rum for rum og tælle sammen, hvad du cirka har for af indbo. Er du i tvivl om, hvor meget dit indbo er værd? Du kan med fordel prøve vores indboberegner. 

Prøv indboberegner 

Det er kun de ting, der ikke er faste installationer, der skal tælles med. Køkkenskabe, badeværelsesmøbler osv. skal du ikke tælle med. Hvis du synes, at din sum er for høj eller lav, kan du bruge vores online tilbudsberegner og se, hvad det koster at ændre summen. Du kan også se hvilke summer, du kan vælge imellem. Når du har fundet den rigtige sum, skriver du blot en besked til os - så retter vi din police.

Skriv til os

Fik du svar på dit spørgsmål?

Husk, at din beskæftigelse på din ulykkesforsikring altid skal passe med det arbejde, du rent faktisk har. Har du fået nyt arbejde eller andre arbejdsopgaver, skal du skrive til os og oplyse din nye beskæftigelse. Så retter vi din police.

Skriv til os

Fik du svar på dit spørgsmål?