Forstå din police

Hvorfor står der egentligt Tryg på din opkrævning og dækker din forsikring, hvis du ikke har modtaget din police endnu? Få svar på det og meget mere her.

Forstå din police forsikring og dækning

Jeg har accepteret mit tilbud, men har ikke modtaget en police - hvorfor?

Hvordan du skal forholde dig, afhænger af om du har købt en ny forsikring eller skiftet selskab. Ny forsikring
Når du har accepteret dit forsikringstilbud, får vi besked med det samme. Herefter behandler vi tilbuddet. Vi bestræber os på at have din police klar inden for to til tre uger. Nogle gange kan ekspeditionstiden dog være længere. Ekspeditionstiden har ingen betydning for, om du er dækket eller ej. 
Jeg har skiftet forsikringsselskab
Hvis IDA Forsikring skal overtage din forsikring fra et andet selskab, sørger vi for at sende opsigelsen til dit nuværende selskab. (Vi opsiger naturligvis kun den forsikring, som vi overtager fra din nuværende selskab). Du modtager en police cirka en uge før, forsikringen træder i kraft hos os. Dit nuværende selskab dækker indtil IDA Forsikring overtager forsikringen.

Dækker min forsikring, selvom jeg ikke har modtaget min police?

Det korte svar er ja. Din eventuelt manglende police har ikke betydning for, om du er forsikret eller ej. Læs mere om, hvordan du er dækket, hvis du ikke har modtaget din police endnu. 

Hvor finder jeg min police, hvis jeg har en forsikring, der ikke udbydes af Tryg?

Læs, hvordan du finder din police her

Hvad skal jeg vide, når jeg læser min forsikringsoversigt?

I din forsikringsoversigt kan du kun se de forsikringer, som du selv er forsikringstager på.Bemærk også at forsikringer,
  • du har tegnet indenfor de sidste 4-6 uger, ikke fremgår af oversigten.
  • der er opsagt til et senere tidspunkt, fremgår af oversigten (de ophører automatisk på opsigelsesdatoen).
  • der fremgår af oversigten, kun er de forsikringer, som IDA Forsikring udbyder igennem Tryg. Det betyder, at du ikke kan se forsikringer, som vi udbyder i samarbejde med andre selskaber ( ErhvervsforsikringerLønsikring eller Gruppelivsforsikring).
Du finder på oversigt på Min Side på tryg.dk:Log på Min Side og se din forsikringsoversigt.

Indholdsfortegnelse

Jeg har accepteret mit tilbud, men har ikke modtaget en police - hvorfor?

Dækker min forsikring, selvom jeg ikke har modtaget min police?

Hvor finder jeg min police, hvis jeg har en forsikring, der ikke udbydes af Tryg?

Hvad skal jeg vide, når jeg læser min forsikringsoversigt?

Læs mere:

Spørgsmål & svar

Kundeservice

Få hjælp til selvbetjening, hvis du skal anmelde en skade, betale regninger eller ændre forsikringer.

Læs mere

Spørgsmål & svar

Få hjælp til dine forsikringer

Få svar på de mest stillede spørgsmål om alle IDA Forsikrings forsikringer, dækninger og tilvalg.

Læs mere

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91

Kontakt os