Sådan kontakter du IDA Forsikring

Her kan du finde svar på, hvordan du nemmest kommer i kontakt med os og får svar på din henvendelse. Alle spørgsmål kan foregå enten på mail eller telefonisk.

Kontakt til IDA Forsikring

Du kan ringe til IDA Forsikring på telefon 70 21 01 91 mandag-torsdag mellem 8-16:30 og fredag mellem 8-15. 

Du kan også skrive til os eller booke et online møde. 

Inden du ringer til os, kan du se, om du kan finde svar på dit spørgsmål i vores kundeservice.

Godt at vide om vores call back-funktion

Vi kan ringe tilbage til dig, hvis der er kø på vores linjer. Vi tilbyder at ringe tilbage fra kl. 9 til en halv time før lukketid.

Ringer du selv tilbage samme dag, ringer vi dig ikke op. Det skyldes, at vores system registrerer dit kald, som om der har været kontakt – selvom der ikke har været det. 

I de travleste perioder kan der gå op til en time, før vi ringer tilbage. Ellers ringer vi normalt tilbage inden for 20 minutter.  

Anmeld skader til Tryg

Skal du anmelde en skade, skal du ringe til Tryg. De har ansvaret for skadesanmeldelser. Ringer du til IDA Forsikring, kan du blive viderestillet til Tryg Skadeservice. Du skal taste 1 i tilfælde af:

  • Du skal anmelde en skade
  • Du skal forhøre dig om en eksisterende skade, du allerede har anmeldt
  • Du skal høre om erstatninger
  • Du skal anmelde et tyveri
  • Du skal anmelde en ulykke

Særligt for tænder, løn og gruppeliv

Skal du anmelde en skade på din tand-, løn eller gruppelivsforsikring, skal du kontakte TopDanmark eller Dansk Tandforsikring. 

Læs, hvordan du kontakter dem her.

Ekspeditionstiden påvirker ikke din dækning

Vi bestræber os altid på at behandle dit forsikringstilbud på tre uger. Men ekspeditionstiden har ingen indflydelse på, om du er dækket.

Læs mere om, hvordan du er dækket uden en police her.

Vælg emne for dit spørgsmål

Her kan du vælge den kategori, dit spørgsmål handler om og klikke på den for at få kontaktoplysninger.

Skader

Adresseændring

Mest stillede spørgsmål

Øvrige forsikringer

Nye forsikringer

Studieforsikringer

Betaling

Opsigelse

Tilbud

Klager

Øvrige henvendelser 

Ejendomsmæglere, banker, advokater 

Ringer du i erhvervsøjemed, kan du kontakte os på forsikring@ida.dk.

Her bliver mails fra privatpersoner ikke besvaret. De skal i stedet kontakte os på en af ovenstående links – alt efter, hvad henvendelsen drejer sig om.

Er du ejendomsmægler og skal bruge en police til en ejendom, som skal sælges, kan vi desværre ikke sende den direkte til dig. Derimod skal kunden hente den via Min Side og sende den videre til dig.

Ret selv i dine forsikringer via Min Side

Du skal selv rette i dine forsikringer via Min Side. Her kan du fjerne og tilføje dækninger.

Vi bruger SSL-kryptering. Det sikrer, at udefrakommende ikke kan se eller få adgang til den kommunikation, de filer og dokumenter, som kan overføres via formularen. 

Vi anvender 128-bit-kryptering sammen med et certifikat, der har en 2048-bit-nøgle. Det er samme teknik som netbanker.