Få dyrlæges vurdering - uden at forlade dit hjem

Med til Trygs Hunde- og Katteforsikring hører nu adgang til Dyrlægehotline, hvor du via app kan få en videokonsultation med en dyrlæge, hvis du er i tvivl om familiens pelsede barn skal til dyrlægen eller ej.

Dyrlægehotline udbydes i samarbejde med Tryg og giver mulighed for at komme i kontakt med en dyrlæge 9-24 alle ugens dage og helligdage - uden selvrisiko og uden behov for at møde op. Den online dyrlæge kan rådgive og konsultere og henvise til fysisk dyrlæge, hvis det vurderes, at der er behov for det.

Det hele foregår på appen Firstvet, hvor du kan oprette en profil og gratis booke til til videokonsultationer. Du betaler ikke noget for konsultationen, så længe du har dækningen Sygdom og Ulykke i din Hunde- eller Katteforsikring.

Sådan kommer du i gang:

1. Download appen Firstvet i Google Play eller App Store
2. Registrer dig selv og din hund eller kat
3. Vælg Tryg som forsikringsselskab

Når du har registreret dig selv og dit kæledyr, kan du gratis booke konsultationer med den online dyrlæge, så længe det drejer sig om sygdom og ulykke.

Sådan fungerer det:

  • Når du har booket tid hos Dyrlægehotline, kan du via tablet eller pc deltage i en videokonsultation med en dyrlæge.
  • På den måde slipper du for at tage dit kæledyr ud i et fremmed miljø, hvor de ofte bliver stressede og utilpasset.
  • Konsultationen foregår stort set på samme måde som hos en rigtig dyrlæge, hvor du kan forklare sagens natur og dyrlægen kommer med sin vurdering af, hvad du kan gøre.

Hvornår er Dyrlægehotline åben?

Som nævnt før kan du bruge Dyrlægehotline alle dage kl. 09-24 – også weekender og helligdage.

Det kan Dyrlægehotline hjælpe dig med:

Opkast og diarré Hvornår har din hund eller kat dårlig mave, og hvornår er den reelt syg og har brug for at blive tilset af en dyrlæge? Det kan hotlinen hjælpe med at vurdere.
Irritation og kløe Hotlinen kan hjælpe med at vurdere, om et opstået hudproblem skal undersøges nærmere eller kan behandles hjemmefra med produkter fra håndkøb.
Øje og ører Løbende øjne eller en hund der pludselig klør sig gentagende gange i øret, er en del af at have kæledyr. Få råd om, hvordan du kan hjælpe og behandle din hund eller kat.
Forgiftning Har dit kæledyr spist noget, det ikke kan tåle? På Dyrlæge Hotline kan du spørge, hvor alvorligt det indtagne er for kæledyret og i hvilke mængder eller ved hvilke symptomer, du skal opsøge en fysisk dyrlæge.
Skader og ulykker

Har din hund skåret sin pote eller har katten fået et sår efter en aften ude? Ofte kan du selv behandle småskrammer og skader, og Dyrlæge Hotline kan hjælpe dig med, hvordan du bedst hjælper dit kæledyr ovenpå igen.

Vigtigt at vide

  • Hotlinen skal ikke træde i stedet for den fysiske dyrlæge, men fungere som en mulighed for dig, der har svært ved at vurdere, om din hund eller kat skal til dyrelægen med et helbredsproblem.
  • Konsultationen i Firstvet er gratis, så længe din hund eller kat er forsikret mod Sygdom og Ulykke hos IDA Forsikring.
  • Konsultationen kan ikke bruges til andre slags henvendelser om eksempelvis adfærd, ormekur osv. Men disse konsultationer kan tilkøbes i appen, hvis du ønsker det.
  • Ved at bruge Dyrlægehotline kan du være med til at forebygge alvorlige skader og sygdomme, fordi du tidligt i et sygdomsforløb kan få en professionel vurdering af, om dit kæledyr har brug for at blive tilset af en dyrlæge. Det kan spare dig penge på den lange bane og give dit kæledyr bedre trivsel.