8 grunde til at skifte til IDAs nye Rejseforsikring

IDA Forsikring har fået en ny rejseforsikring. Skal du skifte din gamle rejseforsikring ud? Se de bedste grunde her. 

IDA Forsikring har fået en ny og bedre rejseforsikring. 

Du skifter ikke automatisk til den nye IDA Rejseforsikring, men har du allerede en Rejseforsikring, og laver du ændringer eller justeringer på din Rejseforsikring, vil du automatisk blive flyttet over på den nye Rejseforsikring. 

Du kan også skifte til den nye IDA Rejseforsikring selv og med det samme få alle fordelene ved den nye rejseforsikring. Forsikringen er nemlig væsentligt forbedret. 

Her er 8 gode grunde til at skifte til den nye rejseforsikring: 

1. Bedre afbestillingsdækning 

Med IDAs nye rejseforsikring er du meget bedre stillet, hvis rejsen bliver aflyst. 

Du kan fx få dækning for aflyst rejse, hvis du bliver ramt af sygdom - også selvom sygdommen ikke er alvorlig eller rammer dine nærmeste. Bliver din onkel eller svigerinde syg, kan du også bruge afbestillingsdækningen. 

Derudover kan du selv vælge, hvor stor en sum afbestillingsforsikringen skal dække. Rejseforsikring købt før 1.6.2022 dækker max. 88.221 kroner, men er I mange, der skal på en dyr rejse, er det måske ikke nok. Med den nye rejseforsikring kan du forhøje summen på din Afbestillingsforsikring. 

BEMÆRK: Afbestillingsforsikring skal tilkøbes før du betaler første rate på din ferie. Har du allerede en IDA Rejseforsikring, og skifter du til den nye Rejseforsikring, er fremtidige rejser selvfølgelig dækket. 

Læs mere om IDAs Afbestillingsforsikring

2. Bedre mulighed for erstatningsrejse, hvis rejsen bliver ødelagt af sygdom 

Hvis myndighederne kræver, at du går i selvisolation eller karantæne fx på grund corona, kan du også få erstatning for ødelagte rejsedage med en Rejseforsikring Udvidet eller Super.  

Bliver en person i din husstand så syg, at det kræver indlæggelse på hospital, får I også alle sammen erstatning for ødelagte rejsedøgn med den nye forsikring. 

3. Dansk lægehjælp via video på rejsen 

Med den nye rejseforsikring får du adgang til Tryg Lægehotline, hvor en dansk læge kan rådgive og vejlede dig via video, hvis du bliver syg på ferien. 

Læs mere om Tryg Lægehotline 

4. Erstatning hvis ferieboligen er ubrugelig 

Har du lejet et sommerhus eller en AirBnB til din ferie – og viser boligen sig at være helt ubrugelig? Så dækker IDAs nye rejseforsikring eventuelle ekstra udgifter til ophold og forplejning i en tilsvarende feriebolig. 

5. Bedre mulighed for hjælp og erstatning, hvis du oplever uheld og forsinkelse 

Hvis flyet eller din bagage bliver forsinket, kan du få dækket udgifter til ophold, mad og nødvendigheder allerede efter 3 timer, hvis du har en Rejseforsikring Udvidet eller Super. Kommer du uforskyldt for sent til flyet, kan du også få erstatning. 

Med en Rejseforsikring Super får du også erstatning, hvis rejsebureauet går konkurs, eller hvis din bagage bliver ødelagt under transporten.  

Har du en Rejseforsikring Basis eller Udvidet, kan du også tilvælge erstatning ved ødelagt bagage. 

6. Du får dækket selvrisikoen, hvis lejebilen får en skade 

Lejer I bil, motorcykel eller et andet køretøj på ferien?  

Hvis du har en Rejseforsikring Udvidet eller Super dækker rejseforsikringen, hvis bilen får en skade, som betyder, at du skal betale selvrisiko. Du kan selv vælge den sum, du vil dækkes for, når du køber forsikringen. 

Læs mere om billeje i udlandet

7. Du får gratis rejsevaccine 

Går ferien til en destination, der kræver en rejsevaccination? Så får alle i husstanden med en Rejseforsikring Super gratis ferievaccine med. 

Læs mere om gratis rejsevaccination

8. Du kan tage en ekstra ledsager med på din forsikring 

Skal I have barnets legekammerat eller en bedsteforælder med på ferie? Hvis I har en Rejseforsikring Super, dækker forsikringen en ekstra rejseledsager. 

Ovenstående er ikke en komplet sammenligning af IDAs nye og gamle rejseforsikring.
Læs forsikringsbetingelser for alle dækninger, så du kan lave en komplet sammenligning. 

Se alle betingelser

Vil du skifte til IDAs nye rejseforsikring? 

Hvis du allerede har en Rejseforsikring hos IDA Forsikring, og du vil skifte til den nye rejseforsikring, skal du kontakte os på telefon 70 21 01 91. 



Hvis du er ny kunde, kan du beregne et tilbud på IDAs Rejseforsikring her

Læs mere om IDAs Rejseforsikring