Forstå din police

Hvorfor står der egentligt Tryg på din opkrævning og dækker din forsikring, hvis du ikke har modtaget din police endnu? Få svar på det og meget mere her.

Få svar

Hvordan du skal forholde dig, afhænger af om du har købt en ny forsikring eller skiftet selskab. 

Ny forsikring
Når du har accepteret dit forsikringstilbud, får vi besked med det samme. Herefter behandler vi tilbuddet. Vi bestræber os på at have din police klar inden for to til tre uger. Nogle gange kan ekspeditionstiden dog være længere. Ekspeditionstiden har ingen betydning for, om du er dækket eller ej. Så snart du har accepteret din forsikring, er du dækket.

Jeg har skiftet forsikringsselskab
Hvis IDA Forsikring skal overtage din forsikring fra et andet selskab, sørger vi for at sende opsigelsen til dit nuværende selskab. (Vi opsiger naturligvis kun den forsikring, som vi overtager fra din nuværende selskab). Du modtager en police cirka en uge før, forsikringen træder i kraft hos os. Dit nuværende selskab dækker indtil IDA Forsikring overtager forsikringen.

Fik du svar på dit spørgsmål?

Min Side kan du se de forsikringer, vi tilbyder i samarbejde med Tryg. Har du en eller flere forsikringer, som vi tilbyder i samarbejde med en anden partner, skal du derfor ikke logge på Min Side.

Du skal i stedet kontakte den pågældende samarbejdspartner eller finde policen online:

  • Kontakt ADIS på telefon 70 27 707 2 eller send en mail på sme.kundeservice@adis.as, hvis du har en erhvervsforsikring.
  • Log på Topdanmark.dk, hvis du har en Lønsikring.
  • Kontakt Mølholm Forsikring på telefon 65 20 21 20, hvis du har en sundhedsforsikring.

Til to af vores forsikringer er der tilknyttet et certifikat, en forsikringsmeddelelse eller dækningsbekræftelse. Dokumenterne er hver især dit bevis for, at du har købt forsikringen. Har du spørgsmål til fx certifikatet, skal du gøre et af følgende:

  • Kontakt IDA Forsikring, hvis du har en Gruppelivsforsikring.
  • Ring til Dansk Tandforsikring på 70 20 46 47, hvis du har en Tandforsikring.
Fik du svar på dit spørgsmål?

I din forsikringsoversigt kan du kun se de forsikringer, som du selv er forsikringstager på.

Bemærk også at forsikringer,

  • du har tegnet indenfor de sidste 4-6 uger, ikke fremgår af oversigten.
  • der er opsagt til et senere tidspunkt, fremgår af oversigten (de ophører automatisk på opsigelsesdatoen).
  • der fremgår af oversigten, kun er de forsikringer, som IDA Forsikring udbyder igennem Tryg. Det betyder, at du ikke kan se forsikringer, som vi udbyder i samarbejde med andre selskaber (Ejerskifteforsikring, Erhvervsforsikringer, Lønsikring, Gruppelivsforsikring eller Tandforsikring).

Du finder på oversigt på Min Side på tryg.dk:

Log på Min Side og se din forsikringsoversigt.

Fik du svar på dit spørgsmål?