Åbningstider

På telefon 70 21 01 91 eller via chatten kan du komme i kontakt med en forsikringsrådgiver fra IDA Forsikring.  Find det bedste tidspunkt at ringe til os eller læs om muligheden for at blive ringet op, hvis du ikke kommer igennem til os.

Åbningstid:

Du kan ringe til os på tlf. 70 21 01 91 eller chatte med os, når taleboblen er synlig nederst i højre hjørne.

Mandag-torsdag Kl. 08.00-16.30
Fredag Kl. 08.00-15.00

Ring til Tryg, hvis du skal anmelde en skade

IDA Forsikring tager sig af alt vedrørende dine forsikringer - på nær skader. Hvis du skal anmelde en skade, så skal du derfor ringe til Tryg, da de har ansvaret for alle skadesanmeldelser. Hvis du ringer til IDA Forsikring, så har du dog mulighed for hurtigt at blive omstillet til Tryg Skadeservice. Her skal du taste 2, hvis du; 

  • skal anmelde en skade
  • forhøre dig om en eksisterende skade, du allerede har anmeldt
  • erstatninger
  • tyveri eller
  • ulykker

Du er naturligvis også velkommen til at anmelde skaden online.

Læs mere om, hvordan du anmelder en skade online.

Særligt for tand-, løn og gruppeliv

Skal du anmelde en skade på din tand-, løn- eller gruppelivsforsikring så skal du kontakte TopDanmark eller Dansk Tandforsikring.

Læs mere om, hvordan du kontakter dem her.

Hvornår kommer du bedst i kontakt med os?

Vi gør alt, hvad vi kan, for hurtigst muligt at hjælpe dig, og vi sætter en ære i at yde den bedste rådgivning til alle medlemmer og giver os tid til hvert enkelt opkald. Det betyder derfor, at du på nogle tidspunkter kan opleve ekstra ventetid på telefonerne. 

Oversigten viser, hvornår på dagen, det plejer at være lettest at komme i kontakt med os på 70 21 01 91. 

  • Blå er der, du vil opleve mest ventetid på telefonerne.
  • Mørkegrå er der, hvor du vil opleve en vis ventetid på telefonerne.
  • Lysegrå er der, du vil opleve mindst ventetid på telefonerne.

Godt at vide om Call-back/Ring tilbage-funktion

Vi tilbyder at ringe tilbage til dig, hvis der er kø. Det gør vi fra lidt over 9.00 til cirka en halv time før lukketid. Vær opmærksom på, at hvis du bestiller en Call-back, men selv ringer igen samme dag, så ringer vi dig ikke op. Det skyldes, at vores telefonsystem registrerer dit opkald, som om der har været kontakt, selvom der ikke har været det.

Når vi har meget travlt kan der gå op til 1 time, før vi ringer tilbage. Uden for vores travle perioder, ringer vi normalt tilbage inden for 20 minutter.

Husk at du kan finde svar i vores Kundeservice

Inden du kontakter os, kan du med fordel besøge vores KundeserviceHer har vi samlet alle vores selvbetjeningsløsninger, link til din forsikringsoversigt, de mest stillede spørgsmål og svar og meget mere.