Klager
Her kan du se, hvilke klagemuligheder, du har, hvis du har haft en dårlig oplevelse eller er uenig i en forsikringsag.
Klage til IDA Forsikring
Hvis du har haft en dårlig oplevelse hos os, eller hvis vi på anden måde ikke lever op til dine forventninger, kan du tage kontakt til klageansvarlig Christina Mossin. Hun vil sørge for, at klagen bliver behandlet internt i IDA Forsikring.
Klage til Tryg
Som nævnt er du altid velkommen til at klage til os, men vidste du, at du også kan tage direkte kontakt til Tryg? Du har mulighed for at kontakte Tryg, hvis du er uenig i afgørelsen over en skade. Vær opmærksom på, at du ikke behøver at klage til både IDA Forsikring og Tryg. Vi sender klagen videre, hvis det er en sag, Tryg skal tage sig af.
Er du utilfreds med forløbet af din skadesag? Kend dine muligheder og få vejledning af IDA Forsikring
Med IDA Forsikrings klagevejleder, har vi gjort det ganske enkelt for dig, at få hjælp til at komme videre i din skadesag, på din Ulykkesforsikring. Du udfylder blot formularen og så gør vi arbejdet herfra.
Efter indsendt formular retter vi henvendelse til Tryg og får sagsakterne tilsendt til gennemlæsning. Herfra vurderer vi, ud fra dine og Trygs oplysninger, om der er grundlag for at sagen skal gennemgås endnu en gang af Tryg. Alternativ kan vi vejlede dig såfremt der er grundlag for at sagen kan gå i ankenævnet.
IDA Forsikring agerer som vejleder. Vi kan dermed ikke ændre afgørelser foretaget hos Tryg, i forbindelse med erstatning og afgørelse. Men vi kan hjælpe dig med det ekstra blik på din sag, og rådgive dig i/om de muligheder der eventuelt måtte være.
Du kan bruge klagevejledningen, hvis:
- Ulykkesforsikringen er tegnet gennem IDA Forsikring
- Sagen ikke er overgået til Ankenævnet for Forsikring
Hvis du ønsker hjælp til at komme videre, skal du udfylde formularen herunder. Vores klagevejleder vil herefter sætte sig ind i din sag, og du vil blive ringet op hurtigst muligt.