Jeg bliver stadig opkrævet - hvorfor?

Undrer du dig over, hvorfor du modtager regninger fra os, selvom du har opsagt din(e) forsikring(er)?

Opsigelse af forsikringer
Vil du opsige én eller flere forsikringer, skal du gøre det med 30 dages varsel til udløbet af en kalendermåned (dette gælder for forsikringer, vi udbyder i samarbejde med Tryg). Det betyder, at hvis du opsiger din forsikring i midten af fx juli måned, vil du stadig blive opkrævet for august - under forudsætning af at hovedforfaldsdatoen er 1. september. Du kan også vælge at opsige din forsikring til den dato, hvor den skal fornyes (det vil sige til hovedforfald). 

Bindingsperiode på et år

Når du har købt en forsikring, er der som udgangspunkt en bindingsperiode på et år (det vil sige et år fra den dag, du tegner forsikringen). Hvis ikke du opsiger forsikringen, forlænger vi den automatisk for endnu et år. Du skal kun kontakte os, hvis du ønsker at opsige forsikringen.Jeg vil opsige en forsikring

Læs mere:

Spørgsmål & svar

Kundeservice

Få hjælp til selvbetjening, hvis du skal anmelde en skade, betale regninger eller ændre forsikringer.

Læs mere

Spørgsmål & svar

Få hjælp til dine forsikringer

Få svar på de mest stillede spørgsmål om alle IDA Forsikrings forsikringer, dækninger og tilvalg.

Læs mere

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91

Kontakt os