Find svar på de mest stillede spørgsmål til bilpleje

Her kan du finde her svar på de mest stillede spørgsmål om Tryg bilpleje.

Bilpleje spørgsmål og svar

Hvad indgår i bilpleje?

Bilpleje er et tilvalg gennem vores bilforsikring. Med den får du bilvask, hjulskifte og opbevaring af dine dæk. Du får:
  • 1 x bilvask om måneden
  • 2 x hjulskifte (vinter- og sommerdæk)
  • Opbevaring af dæk

Hvordan benytter jeg mig af bilpleje?

Du behøver ikke selv holde styr på pleje af din bil. Vi giver dig besked, når det er tid til, at bilen skal vaskes, eller hjulene skal skiftes. Til bilvask får du en vaskekode – og til hjulskifte booker du en tid på et af de kvalitetssikre værksteder, Tryg samarbejder med over hele landet.

Hvor kan jeg få skiftet og opbevaret mine dæk?

Du kan få hjulskifte- og opbevaring på alle landets værksteder, som Tryg samarbejder med. Dem kan du finde en oversigt over her.

Hvordan bestiller jeg tid til hjulskifte?

Du kan bestille tid til hjulskifte og opbevaring af dæk via ’Min Side’. Rul ned på siden, til du når 'Andre produkter' og klik på 'Bilpleje'. Bestil tid til hjulskifte via Min Side.

Hvad sker der, hvis jeg ikke bruger min vaskekode?

Bruger du ikke din vaskekode i løbet af måneden, udløber den ved udgangen af en kalendermåned. Du får ikke en ny bilvask eller penge refunderet, hvis du ikke benytter dig af koden.

Hvad gør jeg, hvis der er problemer med min vaskekode? 

Er der problemer med din vaskekode, skal du kontakte os på telefon 70 21 01 91, så vi kan hjælpe dig.

Hvor kan jeg få vasket min bil?

Du kan få din bil vasket hos Shell/7-Eleven og OK-vaskehaller. Få en oversigt over, hvor i landet du kan vaske din bil.

Hvad gør jeg, hvis min bil bliver beskadiget under vask? 

Du skal melde en vaskeskade direkte til den tankstation eller butik, som vaskehallen er tilknyttet. De er ansvarlige, hvis der er fejl eller forsømmelser ved vaskeanlægget og skal udfylde en servicerapport. Kan du ikke få hjælp det pågældende sted, kan du altid kontakte Tryg Bilskade på 44 20 46 70.

Indholdsfortegnelse

Hvad indgår i bilpleje?

Hvordan benytter jeg mig af bilpleje?

Hvor kan jeg få skiftet og opbevaret mine dæk?

Hvordan bestiller jeg tid til hjulskifte?

Hvad sker der, hvis jeg ikke bruger min vaskekode?

Hvad gør jeg, hvis der er problemer med min vaskekode?

Hvor kan jeg få vasket min bil?

Hvad gør jeg, hvis min bil bliver beskadiget under vask?

Læs mere:

Overblik

Bilforsikring

Få overblik over dækninger med IDA Forsikrings Bilforsikring.

Læs mere og køb

Spørgsmål & svar

Få hjælp til din Bilforsikring

Få svar på de mest stillede spørgsmål om IDA Forsikrings Bilforsikring, dækninger og tilvalg.

Få svar

Kontakt

Ring eller skriv til IDA Forsikring

Har du spørgsmål til dine forsikringer, eller vil du købe en forsikring?

Telefon:

70 21 01 91

Kontakt os