Spørgsmål og svar

Få svar på de mest stillede spørgsmål om vores forsikringer. 

Vi har samlet en række spørgsmål og svar, som vores rådgivere ofte bliver stillet. Herunder vælger du den kategori, der passer bedst til dit spørgsmål. Derefter kan du se de mest stillede spørgsmål. 

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 21 01 91 eller skrive til os

Hvad ønsker du hjælp til?

  • Hvorfor kan jeg kun se mine egne forsikringer i oversigten?

    Du kan kun se dine egne forsikringer på grund af datalovgivningen. I følge den er det kun tilladt at se de forsikringer, som er tegnet på dit cpr. nr. Har du oprettet en forsikring i din samlevers, ægtefælles eller hjemmeboende børn over 18 års navn(e), fremgår de ikke af din forsikringsoversigt.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvorfor stemmer præmierne ikke overens?

    De præmier (priser), der står på din forsikringsoversigt, er ikke inklusive alle afgifter og gebyrer. Det betyder, at den præmie, der står på oversigten, er forskellig fra den præmie, du reelt skal betale. Samtidig skal du være opmærksom på, at præmierne er for 2016. 

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Vi flytter sammen - er det en fordel at samle forsikringer?
  • Hvordan ændrer jeg mine forsikringer?
  • Hvilke forsikringer, har jeg brug for?
  • Hvordan anmelder jeg en skade?
  • Hvorfor står der Tryg på mine policer og min opkrævning?

    IDA Forsikring er en forsikringsagentvirksomhed. Vi har valgt at udbyde nogle af vores forsikringer i samarbejde med Tryg Forsikring. Det er derfor, at der står Tryg Forsikring på din forsikringspolice, ligesom det er Tryg Forsikring, der står for vores skadebehandling. Du skal derfor kontakte Tryg, når du skal anmelde en skade. Alt andet - fra rådgivning til gode forsikringstips - tager IDA Forsikring sig af. 

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvad hvis jeg har en for­sik­ring i et an­det for­sik­rings­sels­kab?

    Er du allerede dækket i et andet forsikringsselskab, kan IDA Forsikring opsige dine forsikringer for dig. Når du accepterer vores tilbud, skal du blot oplyse, at du samtidig ønsker at skifte forsikringsselskab, og fra hvilken dato du ønsker, at dette skal træde i kraft.

    IDA Forsikring sørger derefter for, at du hverken kommer til at stå uden forsikring, eller at du skal betale for to forsikringer på samme tid. Du skal dog være opmærksom på, at du har et opsigelsesvarsel i dit nuværende selskab. Dit opsigelsesvarsels varighed kan du få oplyst, hvis du kontakter dit nuværende selskab.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvor­dan kan jeg bli­ve for­sik­ret hos IDA For­sik­ring?

    For at blive forsikret hos IDA Forsikring skal du være medlem af IDA. Når du er medlem af IDA, kan du få tilbud på forsikringerne og købe dem gennem vores online forsikringsberegner. Efter du har udarbejdet tilbuddet, skal du acceptere det med Nem-ID. Herefter får du en bekræftende mail fra os.

    Meld dig ind i IDA

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvor mange skader må jeg anmelde?

    En forsikring er i princippet til for, at den kan blive brugt, men alligevel er det vigtigt at understrege, at det ikke er ligegyldigt, hvor mange skader, du vælger at anmelde. Anmelder du fx gentagne gange taber din iPhone i toilettet kan det ende med en sanering (dækningen bliver fjernet). Brug derfor din forsikring med omhu og tænk også over, hvor meget den ødelagte eller stjålne ting har kostet. Kan det betale sig at bruge forsikringen til at få erstatning for en mikroovn til 700 kr.? Eller vil det være smartere at bruge den i forbindelse med dyrere skader?

    Fik du svar på dit spørgsmål?