Spørgsmål og svar

Få svar på de mest stillede spørgsmål om vores forsikringer. 

Vi har samlet en række spørgsmål og svar, som vores rådgivere ofte bliver stillet. Herunder vælger du den kategori, der passer bedst til dit spørgsmål. Derefter kan du se de mest stillede spørgsmål. 

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 21 01 91 eller skrive til os

Hvad ønsker du hjælp til?

  • Jeg har accepteret mit tilbud, men har ikke modtaget en police – hvorfor?

    Ny forsikring
    Når du har accepteret dit forsikringstilbud, får vi besked med det samme. Herefter behandler vi tilbuddet. Vi bestræber os på at have din police klar inden for to til tre uger. Nogle gange kan ekspeditionstiden dog være længere. Ekspeditionstiden har ingen betydning for, om du er dækket eller ej. Så snart du har accepteret din forsikring, er du dækket.

    Jeg har skiftet forsikringsselskab
    Hvis IDA Forsikring skal overtage din forsikring fra et andet selskab, sørger vi for at sende opsigelsen til dit nuværende selskab. (Vi opsiger naturligvis kun den forsikring, som vi overtager fra din nuværende selskab). Du modtager en police cirka en uge før, forsikringen træder i kraft hos os. Dit nuværende selskab dækker indtil IDA Forsikring overtager forsikringen. 

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Dækker min forsikring, selvom jeg ikke har modtaget min police?
  • Hvor finder jeg min police, hvis jeg har en forsikring, som ikke tilbydes af Tryg?

    På Min Side kan du se de forsikringer, vi tilbyder i samarbejde med Tryg. Har du en eller flere forsikringer, som vi tilbyder i samarbejde med en anden partner, skal du derfor ikke logge på Min Side.

    Du skal i stedet kontakte den pågældende samarbejdspartner eller finde policen online:

    • Kontakt Aon på telefon 70 27 77 13 eller send dem en mail på idaerhvervsforsikring@aon.dk, hvis du har en Erhvervsforsikring.
    • Log på Topdanmark.dk, hvis du har en Lønsikring.
    • Kontakt Mølholm Forsikring på telefon 65 20 21 20, hvis du har en Sundhedsforsikring.

    Til tre af vores forsikringer er der tilknyttet et certifikat, en forsikringsmeddelelse eller dækningsbekræftelse. Dokumenterne er hver især dit bevis for, at du har købt forsikringen. Har du spørgsmål til fx certifikatet, skal du gøre et af følgende:

    • Kontakt IDA Forsikring, hvis du har en Arv- og samlivsforsikring.
    • Kontakt IDA Forsikring, hvis du har en Gruppelivsforsikring.
    • Ring til Dansk Tandforsikring på 70 20 46 47, hvis du har en Tandforsikring.
    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvem kan forsikres hos IDA Forsikring?
  • Dækker min indboforsikring, hvis jeg flytter?
  • Hvordan skifter jeg forsikringsselskab?