Spørgsmål og svar

Få svar på de mest stillede spørgsmål om vores forsikringer. 

Vi har samlet en række spørgsmål og svar, som vores rådgivere ofte bliver stillet. Herunder vælger du den kategori, der passer bedst til dit spørgsmål. Derefter kan du se de mest stillede spørgsmål. 

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 21 01 91 eller skrive til os

Hvad ønsker du hjælp til?

  • Jeg har accepteret mit tilbud, men har ikke modtaget en police – hvorfor?

    Nytegning
    Når du har accepteret dit forsikringstilbud, får vi besked med det samme. Herefter behandler vi tilbuddet. Vi bestræber os på at have din police klar inden for to til tre uger. Nogle gange kan ekspeditionstiden dog være længere. Ekspeditionstiden har ingen betydning for, om du er dækket eller ej. Så snart du har accepteret din forsikring, er du dækket.

    Selskabsskifte
    Hvis IDA Forsikring skal overtage din forsikring fra et andet selskab, sørger vi for at sende opsigelsen til dit nuværende selskab. Du modtager en police cirka en uge før, forsikringen træder i kraft hos os. Dit nuværende selskab dækker indtil IDA Forsikring overtager forsikringen.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Dækker min forsikring, selvom jeg ikke har modtaget min police?

    Ja, du er dækket, selvom du ikke har modtaget en police. Når du udarbejder et forsikringstilbud, angiver du den dag, du ønsker at være dækket fra (gælder dog ikke ved selskabsskifte). Køber du fx en Rejseforsikring, som du accepterer den 21. november, er du dækket fra denne dato. Du kan derfor roligt tage af sted på ferie, selvom du endnu ikke har fået din police.

    Særligt for Bil-, Hus- og Fritidshusforsikring
    Har du købt en Bilforsikring, dækker den fra bilens registreringsdato. Hus- og Fritidshusforsikringer gælder fra den dato, du overtager huset/fritidshuset.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvem kan forsikres hos IDA Forsikring?
  • Flytning og adresseændring

    Du skal skrive til os, hvis du skifter adresse (husk at oplyse, om det er alle i husstanden, der flytter med). Når du har oplyst os om ændringen, sørger vi for at flytte dine forsikringer med til den nye adresse.

    Du skal også huske at melde din flytning til folkeregistret.

    Jeg har ændret adresse

    Indboforsikring (familie)
    Når du flytter, så dækker indboforsikringen både den gamle og den nye adresse i op til tre måneder (fra du overtager den nye bolig).

    Til dig som flytter i hus

    Flytter du til et nyt hus, skal du bestille et nyt tilbud på din Husforsikring (villa).

    Du kan med fordel købe din forsikring via vores online beregner.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Dækker min indboforsikring, hvis jeg flytter?

    Du skal skrive til os, hvis du skifter adresse (husk at oplyse, om det er alle i husstanden, der flytter med). Når du har oplyst os om ændringen, sørger vi for at flytte dine forsikringer med til den nye adresse. 

    Jeg skifter adresse

    Når du flytter, så dækker indboforsikringen både den gamle og den nye adresse i op til tre måneder (fra du overtager den nye bolig).

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvordan skifter jeg forsikringsselskab?