Spørgsmål om cyberforsikring

For at gøre det så nemt som muligt for dig har vi samlet de mest stillede spørgsmål om vores Cyberforsikring lige her. Finder du ikke, hvad du leder efter, er du naturligvis velkommen til at kontakte os.

Hvad ønsker du hjælp til?

  • Dækker I også, hvis en medarbejder svigagtigt stjæler informationer om kunder?

    Forsikringen dækker som udgangspunkt det erstatningsansvar virksomheden kan pålægges ved ansattes tyveri af data (dog ikke ledende medarbejdere).

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Dækker forsikringen, hvis PC’ere, servere med videre er nedslidt og går i stykker?

    Nej, forsikringen dækker ikke selve udstyret eller hændelser, hvor udstyr er nedslidt eller går i stykker af sig selv. Forsikringen dækker dog hændelser, hvor en medarbejder aktiv er skyld i hændelsen.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvad er forskellen på en Cyber- og en Netbankforsikring?

    Cyberforsikringen dækker skader i forbindelse med omkostninger til genetablering af IT-systemer og netværk, erstatningskrav som følge af brud på fortrolig data samt cyberberedskab, herunder sikkerhedseksperter, juridisk assistance og PR-assistance.

    Netbankforsikringen dækker elektronisk tyveri, altså hacking af virksomhedens systemer der fører til netbankindbrud, hvor der sker træk fra konto.

    Fik du svar på dit spørgsmål?
  • Hvad er forskellen på en Cyber- og en Professionel Rådgiveransvarsforsikring?

    Cyberforsikringen dækker skader i forbindelse med omkostninger til genetablering af IT-systemer og netværk, erstatningskrav som følge af brud på fortrolig data samt cyberberedskab, herunder sikkerhedseksperter, juridisk assistance og PR-assistance.

    Professionel Rådgiveransvar dækker økonomiske krav fra 3. mand, som sker som følge af fejl eller forsømmelser ved den professionelle rådgivning, der leveres til fx en kunde eller en samarbejdspartner.

    Fik du svar på dit spørgsmål?