Skal du rejse til Indonesien inden for de nærmeste dage?

Læs her, hvordan du skal forholde dig, hvis du skal rejse til Indonesien eller opholder dig på Gili-øerne eller Lombok. 

Meddelelse fra Udenrigsministeriet

Opholder du dig på Gili-øerne, bør du følge myndighedernes anvisning vedrørende den igangværende evakuering til Lombok.

Er du på Lombok, eller på vej dertil, kan du kontakte dit forsikringsselskab eller rejsebureau med henblik på fx indlogering på hotel eller rejse til og fra Lombok lufthavn. Du kan altid kontakte Udenrigsministeriets Borgerservice på +45 33 92 11 12, hvis du har mistet dit pas eller har andre spørgsmål. 

Sørg for at holde dig orienteret, og følg de lokale myndigheders anvisninger. Skal du snart rejse til Gili eller Lombok, så opfordrer vi dig til at kontakte din rejseoperatør samt orientere dig via medier. 

Afbestilling af rejse

  • Ønsker du at afbestille, skal du først kontakte dit rejsebureau/flyselskab for at undersøge muligheden for ombookning eller refusion af billetten.
  • Kan de ikke hjælpe, så dækker vi evakuering fra og afbestilling af rejse til de berørte dele af Gili/Lombok til og med mandag d. 13. august 2018.
  • Afbestilling forudsætter, at du har dækningen på din Rejseforsikring.

Akut hjælp

Hvis du har brug for akut hjælp, kan du altid kontakte Tryg Alarm, som har døgnåbnet, på telefon +45 44 68 82 00.